Thema: ijsgiganten

Mogelijk is een van onze planeten verdwenen. Dat kan verklaren waarom ons zonnestelsel er nu zo uitziet

We kennen allemaal de acht planeten van ons zonnestelsel. Daar zitten twee ijsreuzen bij, Uranus en Neptunus, maar mogelijk is er ooit een derde geweest. Volgens een nieuwe studie heeft deze extra planeet miljarden jaren geleden een hardhandige herschikking van de planeten veroorzaakt. Daarbij zouden sommige manen van Jupiter en Uranus ontregeld zijn geraakt. Ook zijn er mogelijk zelfs nieuwe manen ontstaan. Het ging net goed Kort...

Geen posts om weer te geven