Ivar Vermeulen, communicatiewetenschapper aan de VU in Amsterdam, leest onder de video ‘We trappen nog steeds in reclames. Hoe komt dat?’ vooral reacties die naar de bekende weg vragen. Dit is ook niet zo gek zegt hij, want heel veel mensen vinden reclame stom....
Denk je graag terug aan dat zomerkamp uit je jeugd, of aan die fantastische roadtrip met vrienden? Die warme nostalgische gevoelens doen veel meer dan je alleen maar een glimlach bezorgen. Ze helpen je actief om je sociale netwerk in stand te houden.
Onderzoekers van...
Twee onderzoeken benadrukken hoe belangrijk het is om je slaapgezondheid serieus te nemen, ook in de strijd tegen desinformatie en polariserende overtuigingen.
Slaap is essentieel...
De bevindingen benadrukken hoe voortdurend online zijn negatieve effecten kan hebben op ons dagelijks functioneren.
Bijna iedere Nederlander heeft tegenwoordig een mobiele telefoon met internettoegang....
Nieuw onderzoek laat zien dat het toevoegen van punten je bericht een flinke emotionele lading geeft.
Wat zou je denken als je het volgende berichtje...
En nee, het is geen kwestie van toeval.
Sommige mensen worden wakker met levendige herinneringen aan hun dromen. Ze kunnen gedetailleerde verhalen vertellen over hun...