Economie

Van aandachtseconomie naar intentie-economie: wat als AI je (koop)gedrag bepaalt

Reclame nu: "De nieuwe Spiderman draait in de bioscoop!" Straks: "Je gaf aan dat je je overwerkt voelt, zal ik een kaartje voor de film waar we het over hadden voor je bestellen?" Zo zouden Ai-assistenten besluitvorming al in een vroeg stadium kunnen voorspellen...

Natuurlijke rijkdommen omzetten in blijvende welvaart: een nieuwe route naar duurzame ontwikkeling

Waarom hebben landen met veel olie, gas of mineralen vaak economische problemen in plaats van voorspoed? Een nieuwe studie biedt een antwoord: natuurlijke rijkdommen kunnen een springplank naar welvaart zijn, maar alleen als ze zorgvuldig worden beheerd en geïnvesteerd in de toekomst van het...

Een gever of een krijger? Dan wil je anders ingepakte cadeautjes

Misschien heb je surprises gemaakt voor Sinterklaas, moet je nog van alles regelen voor onder de kerstboom of juist voor een verjaardag of andere...

De psychologie van de mode: mensen kiezen nauwelijks voor duurzame kleding en dit is de reden

Slechte arbeidsomstandigheden, vervuilende materialen, er zijn genoeg redenen om voor duurzame kleding te kiezen. Toch doen consumenten dat niet of nauwelijks. Een psycholoog legt...