Nieuwe wetenschappelijke boeken: januari 2010

Iedere maand verzamelt Scientias.nl de beste nieuwe populair-wetenschappelijke boeken. In ‘Extreme Fear’ onthult Jeff Wise hoe mensen omgaan met extreme angsten. Kwantummechanica wordt simpel uitgelegd in ‘How to Teach Physics to Your Dog.’ Lees onze selectie van deze maand.

Extreme Fear – Jeff Wise
Hoe gaan mensen om met extreme angsten? Wetenschapsjournalist Jeff Wise weet daar wel raad mee! Hij heeft zelf uit vliegtuigen gesprongen en hoge bergen beklommen. Hij gebruikt zijn eigen persoonlijke avonturen en hedendaagse hersenonderzoek en weeft zo zijn eigen verhaal over de rol die wilskracht en emotie spelen in de vorming van angst. Volgens Wise zorgt het lezen van dit boek er voor dat mensen beter met angsten kunnen omgaan. Het boek is door recensenten erg goed ontvangen. Het is een adrenalinekick van het begin tot het eind.
Koop Extreme Fear via Bol.com

How to Teach Physics to Your Dog – Chad Orzel
Een erg geestig boek is ‘How to Teach Physics to Your Dog’. Chad Orzel gebruikt scenarios uit de echte wereld om kwantummechanica uit te leggen. Dit doet hij dankzij conversaties met zijn hond Emmy. De leuke gesprekken zorgen er voor dat veel vragen worden opgelost over kwantummechanica. Het boek is niet voor de absolute beginner en ook niet voor de gevorderde fysicus: het is perfect voor lezers die al kaas hebben gegeten van natuurkunde. Het boek krijgt veel hoge beoordelingen op Amazon.com. Een leuk verjaardagscadeau voor een ander, of voor jezelf.
Koop How to Teach Physics to Your Dog via Bol.com

Concise History Of Science And Invention
De mensheid is al duizenden jaren op zoek naar wetten, theoriën en voorwerpen om ons universum te domineren. Het boek ‘Concise History Of Science And Invention’ is een boek die gaat over de historie van wetenschap en vooruitgang. Van de eerste wereldstad Çatal Hüyük tot uitvinder Percy Spencer: het boek biedt veel interessante weetjes. Verwacht niet dat het boek een volledig naslagwerk is. Dat is het namelijk niet. Het boek bevat zeven afgebakende hoofdstukken over vrij specifieke onderwerpen. Het is daarom een kwestie van tijd voor deel twee en drie verschijnen. Het eerste deel is met 352 pagina’s in ieder geval een erg leuk begin.
Koop Concise History Of Science And Invention via Bol.com