Astronomie tijdschriften

Op zoek naar een leuk tijdschrift over astronomie, sterrenkunde en ruimtevaart? Scientias.nl zet de leukste tijdschriften voor u op een rij. Neem een abonnement; dat is veel goedkoper dan een Engelstalig tijdschrift los kopen in de boekenwinkel.

Astronomy Now
Astronomy Now is een populair-wetenschappelijk Engelstalig astronomieblad met informatie over kosmologie, het zonnestelsel, ruimtemissies en de historie van astronomie. Iedere maand lees je in dit blad tevens het laatste nieuws en is er een rubriek met informatie voor waarnemers. Een leuk cadeau voor amateur-astronomen, of voor uwzelf!

Sky & Telescope
Sky & Telescope is een van de meest populaire tijdschriften over astronomie. Er staat genoeg informatie in het blad voor iemand die voor het eerst een telescoop wil kopen, maar ook voor wetenschappers die zelf met grote telescopen mogen spelen. Het blad richt zich op waarnemers door goede sterrenkaarten aan te bieden en interessante weetjes te geven over de nachthemel. Daarnaast kunt u sprankelende achtergrondartikelen verwachten over spraakmakende astronomische thema’s.

Astronomy Magazine
Astronomy Magazine is een Amerikaanse blad over astronomie en ruimtevaart. In dit blad treft u regelmatig mooie, grote foto’s aan. Astronomy Magazine spreekt tot de verbeelding en toont aan hoe mooi het universum is. Naast interessante achtergrondartikelen staan er overzichtelijke sterrenkaarten in het maandblad. Voor beginners als gevorderden is Astronomy Magazine een goede keus.

Sky News
Het Canadese Sky News is ook een interessant blad. Hierin staan columns die recht door zee zijn, en daarnaast wordt de fanatieke sterrenkijker op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over de nachthemel. Welke interessante dingen zijn er deze maand te zien? Vanzelfsprekend vindt u ook achtergrondinformatie en nieuws over astronomie (en een beetje ruimtevaart).

Star Date
Star Date is iedere maand best wel dun (24 pagina’s), maar je krijgt wel in januari een dikke almanak! In deze almanak staat informatie voor het hele jaar over hemelobjecten. In de maandelijkse editie geeft Merlin antwoord op mysterieuze vragen over het heelal en daarnaast leest u een hoop interessante nieuwtjes.

Meer tijdschriften over astronomie